مرکز رشد - دانشگاه علوم پزشکی فسا

network

مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی فسا

 کتاب ارتباطات حرفه‌ای

          نویسنده: جیمز اُروک

          مترجم: احسانه نژاد محمد – محمدعلی معین‌فر

          ناشر: آریانا قلم

          نوبت و سال چاپ: چاپ اول –  زمستان ۱۳۹۵

          تعداد صفحه: ۱۱۲ صفحه 

         قطع: رقعی


ارتباط فراتر از روشی صرف برای انتقال افکار یا تبادل نظرهاست. ارتباط فرایندی است که به مدد آن با دیگران تعامل می‌کنیم و اطلاعات ضروری را برای اداره زندگی روزمره خویش از آن بدست می‌آوریم، به‌علاوه، ارتباط است که به ما امکان می‌دهد بر اوضاع و احوال کاری خویش مسلط شویم.

برقراری ارتباط ارزشمند‌ترین مهارت یک مدیر است، ارتباط پیوندگاه عاطفی انسان‌هاست و در روابط شخصی و حرفه‌ای‌ آن‌ها را با یکدیگر مرتبط می‌کند. برقراری ارتباط پیوند میان فکر و عمل است و این خود فرایندی سودآور است. اساس عملکرد موفق هر بنگاه دولتی یا خصوصی داشتن مهارت برقراری ارتباط است.

کتاب ارتباطات حرفه‌ای اولین کتاب از مجموعه مدیریت حرفه‌ای است که با هدف درک بهتر از فرایند ارتباط، از تمهید راهبرد تا تحلیل مخاطب تدوین شده است و تمرکز آن بر روش‌هاییست که باعث می‌شود فرد در جایگاه برقرارکننده ارتباط، با کسب دانش و مهارت بیشتر به فردی موثر بدل شود.

aq16

 

این کتاب برفرایندهای موجود در ارتباط‌های کاری معطوف است و مخاطب را در آماده‌سازی، ایراد سخنرانی‌های موثر و نگارش افکارش رهنمون می‌کند. نکاتی در مورد دشواری‌های مختص ارتباطات تیمی از جمله نحوه اداره جلسات، اظهارنظر و حل اختلافات، برقراری ارتباط با مشتریان و ارباب رجوع و ارایه پیشنهاد‌هایی برای برندسازی و هویت‌سازی از دیگر موضوعاتی است که به آن پرداخته شده است.

کتاب ارتباطات حرفه‌ای در ۴ فصل «شناخت مهارت‌های ارتباطی»، «سخنرانی و نگارش»، «برقراری ارتباط با تیم» و «ارتباطات بیرونی» تدوین شده است.